Een perfecte band
Pon en Segafredo

Als belangrijke speler in de autobranche zet Pon Dealer Groep alles op alles om mensen – en vooral hun auto’s – mobiel te (onder)houden. Binnen het bedrijf werken zij met een top 10 van regels als het gaat om klanttevredenheid. Bieb Hoekstra, marketing- en communicatiemanager, vertelt ons dat in ieder geval één van die regels te maken heeft met het aanbieden van goede koffie.

“Wij hebben een heel belangrijk basisprincipe: zo goed mogelijk zorgen voor onze klanten. Uiteraard begint dat met onze corebusiness in auto’s, maar alles daaromheen is minstens zo belangrijk, zoals een goede kop koffie. Niet alleen voor onze klanten, ook voor onszelf! Segafredo maakt in onze kantines en showrooms simpelweg een verschil in (klant)beleving. Bij andere bedrijven heb je nog wel eens pech met de koffie. Ik denk dan: als díe al niet van kwaliteit is, wat zegt dat dan over de rest? Daarom hebben alle vestigingen van Pon Dealer Groep goede machines waar lekkere koffie uitkomt.”

“Als wij ook maar iets doen wat met eten en drinken te maken heeft dan is Segafredo erbij! Wij schenken het hele jaar door Segafredo koffie maar op speciale (bandenwissel)dagen en evenementen komt Segafredo met een mooie stand, machines én barista Mieke van Deuveren. Het fijne is dat wij Segafredo niet hoeven uit te leggen wat kwaliteit, een glimlach en een gezellige babbel doen. Daarom passen wij zo goed bij elkaar.” Dat het serviceniveau bij Pon Dealer Groep hoog ligt – en zij altijd het streven hebben het beter te doen dan een gemiddeld dealerbedrijf – blijkt volgens Bieb uit grote en kleine dingen:

Flexibele service

Stel: een klant gaat op zaterdag op wintersportvakantie en bedenkt zich op vrijdag dat hij vergeten is zijn winterbanden te wisselen, dan kan hij diezelfde dag nog bij ons terecht. Dat is het voordeel van het in eigen opslag hebben van alle winterbanden van onze klanten. Het maakt ons flexibel juist op het moment dat het voor de klant belangrijk is.

Open communicatie

De top 10 regels die wij intern hanteren zorgen ervoor dat iedereen die bij ons werkt – ongeacht functie – precies weet hoe we met klanten omgaan: open, eerlijk en transparant. Onnodige overlegstructuren met managers doen wij niet aan. Degene die het weet, die beslist.

‘Dat de klant denkt: potverdikkie dát is lekkere koffie!’

Aandacht voor mensen

Wij nemen altijd ruim de tijd voor onze klanten. Maar één keer per jaar nog wat extra. Dan organiseren wij een gezellige borrel voor al onze klanten. Dat heeft niets met in- of verkoop te maken, het is gewoon een moment dat we lekker even wat eten en drinken en de banden weer aanhalen met elkaar.

Comfort

Dat mensen soms even moeten wachten (op hun auto) daar kunnen we niet omheen. Daarom maken we het hen in die tijd zo comfortabel mogelijk. Er staat ‘s ochtends een lekker ontbijtje klaar, er is super snelle wifi, mensen kunnen vervangend vervoer regelen of een e-bike gebruiken én een lekkere kop koffie drinken.”

Twee keer per jaar organiseert Pon Dealer Groep ‘Bandenwisseldagen’: “Die dagen stellen wij alles in het werk om klanten zo snel mogelijk te helpen. Het idee is dat in de tijd dat de klant geniet van zijn Segafredo koffie, wij de banden wisselen van zijn auto. In de afgelopen jaren zijn wij gegaan van 400 sets banden wisselen per jaar tot 8000 sets. Onze monteurs wisselen beheerst en vliegensvlug op een zaterdagochtend 500 sets!”

V.l.n.r. Roderick Scholte – Salesmanager Audi Amersfoort
Mieke van Deuveren – Gastvrouw Segafredo
Alfredo Albergati – Vestigingsmanager Audi Amersfoort
Bieb Hoekstra – Marketing & Communicatie Manager

Pon Dealer Groep

Als dealer voor Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en VW Bedrijfswagens biedt Pon Dealer Groep leasing en schadeherstel voor alle automerken. Dat doen zij vanuit Amersfoort, Hoogland, Barneveld, Hilversum, Naarden en Nijkerk.

Pon Dealer Groep is een zelfstandige werkmaatschappij binnen Pon Holdings BV. Pon Holdings BV is met bijna 13.000 medewerkers verspreid over 450 vestigingen in 32 verschillende landen één van Nederlands grootste familiebedrijven.

Tijdens de bandenwissel acties zijn barista’s Isabel, Jochem, Rafeallo en Jesse aanwezig om de wachtende de gasten van een heerlijke koffie te voorzien.